SelfieWash blijkt schot in de roos

De zesde waslocatie van ondernemer Martin van Poortvliet, SelfieWash, blijkt een schot in de roos. Op de oude locatie van H2O in Leiderdorp stampte de ondernemer afgelopen april een gloednieuw state of the art, stand alone wasboxen complex uit de grond. “Het loopt heel erg goed en mensen zijn heel erg enthousiast over deze locatie waar contactloos betalen de norm is.”

Dat mensen enthousiast zijn over de dertien wasboxen is niet geheel onlogisch volgens de ondernemer. “Een groot complex met wasboxen is er, zeker in de omgeving, nog niet. Mijn compagnon Hans Lenting heeft 500 meter verderop een nieuwe wasstraat gebouwd, daardoor was deze grond nog beschikbaar voor een andere invulling. Ik besloot de grond over te nemen en er zelf te starten met SelfieWash.” 

Onbemande wasboxen

Het is de eerste keer dat Martin een complex met enkel wasboxen opent, of hij er in de toekomst nog meer opent sluit hij niet uit. “Ik blijf altijd rondkijken, maar voor nu wil ik eerst deze locatie nog wat meer op de kaart zetten.” De locatie heeft naast de dertien wasboxen van Wasplein, elf stofzuigplekken. “Na het wassen krijgen mensen voor twee euro toegang tot het centrale stofzuigplein waar ze zo lang kunnen blijven als ze willen. Mensen vinden het ook geen probleem om een beetje extra te betalen om te stofzuigen. Na het zuigen gaan ze via een andere slagboom weer naar buiten.” 

De ondernemer bezoekt de locatie gemiddeld een keer per dag. “Om 7 uur ’s ochtends gaat alles automatisch aan en om 22:00 uur gaat alles automatisch uit. Ik ga er wel een keer per dag heen om alles even schoon te maken, af te spuiten en de prullenbakken leeg te maken. Zo blijft alles netjes, verder heb ik er weinig omkijken naar. De meeste mensen maken gebruik van contactloze betaling, daarvoor heb ik zo’n 26 payter automaten hangen. Overal kun je contactloos afrekenen, maar ook betalen met muntgeld is nog mogelijk.”

Kleurenschuim 

Waar Martin ook complimenten over krijgt is het gekleurde schuim dat op auto’s wordt gespoten. “Iedere 10 seconden wisselt de kleur van het schuim dat uit de borstel komt. Er komt echt dik schuim uit waardoor de kleuren zich ook vermengen met elkaar, je krijgt daardoor echt een enorme regenboog aan kleuren op de auto wat zorgt voor een extra beleving. Het is een stuk leuker dan het saaie witte schuim dat de meeste wasstraten gebruiken.”

Niet alleen aan auto’s is gedacht, omdat dat wasboxen in de buurt zitten van een wandelroute en een dierenspeciaalzaak heeft de ondernemer ook een dogwash geplaatst. “Ik zat er al een tijd aan te denken, maar vind mijn andere locaties niet geschikt genoeg. Omdat hier veel mensen met de hond langs wandelen wilde ik het hier wel proberen. Het loopt best goed. Gemiddeld worden er tussen de vier en acht honden per dag gewassen.” 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.