Carwash360 in Alkmaar viert 10 jaar wassen

Aankomend weekend bestaat CarWash360 in Alkmaar 10 jaar, om dat te vieren wast het bedrijf een maand lang voor slechts 10 euro. ‘Het grappige is dat ik eigenlijk helemaal niet van plan was om zelf auto’s te gaan wassen. Ik kom namelijk uit een heel andere branche’, zegt eigenaar Renald Moens. 

Nu het bedrijf zo’n 10 jaar draait en er verschillende extra diensten zijn toegevoegd, kijkt Renald voorzichtig wat verder in de toekomst. ‘Ik ben inmiddels 59 en het lijkt me onwijs leuk als mijn kinderen het bedrijf op een gegeven moment van me overnemen. Mijn zoon Michael heeft er zeker wel interesse in. Een tijd terug hebben we op het terrein van de CarWash360 een locatie gebouwd die per december 2023 in gebruik wordt genomen en waar auto’s gepoetst kunnen worden. We kunnen er tevens kleine optische schades herstellen, dat doet mijn zoon.’ 

Spuitgieten

De ondernemer had eerder bedrijven in de spuitgiet-wereld. ‘Ik kocht wat grond in Alkmaar en daar zat als bestemmingsplan een wasstraat op. Zodoende hebben we dat daar neergezet met het idee om iemand te zoeken voor de exploitatie. Dat heeft wat anders uitgepakt. Voor ik de wasstraat liet bouwen heb ik me eerst goed georiënteerd op de mogelijkheden’, zegt hij.

Renald bezocht verschillende wasstraten en leveranciers om inspiratie op te doen en de mogelijkheden qua wasstraten te bekijken. Uiteindelijk besloot hij om het meteen groot en goed aan te pakken. ‘Het was best lastig omdat we echt geen idee hadden van wat we moesten nemen en waar we op moesten letten. Uiteindelijk hadden we een goede klik met een leverancier en besloten we om een Holz-machine van 55 meter te nemen. Dat leek ons de beste optie. Ik wilde perse een machine op hydrauliek. Water en elektra leek me geen goede combinatie’, zegt hij lachend. 

Marketing 

Het resultaat is volgens hem een moderne wasstraat voorzien van alle gemakken die een wasstraat nodig heeft. ‘De klanten hier in het Noorden van het land zijn vrij zuinig. We willen ons daarom onderscheiden door het maximale aantal diensten te bieden. Het was best een weg om mensen aan ons te binden en om de juiste wasklanten te bereiken. We hebben daarom een tijd geleden marketingbureau 8TH Gear ingeschakeld. Voorheen deden we onze marketing zelf, maar we hebben gemerkt dat een gespecialiseerde partij de wegen een stuk beter kent.’ 

Hij hoopt dat met de hulp van het marketingbedrijf de wasfrequentie van bestaande klanten verhoogd kan worden en daarnaast nog meer nieuwe wassers de weg naar Carwash 360 weten te vinden. ‘Hopelijk draagt onze actie voor het 10-jarige bestaan daaraan bij. Verder heb ik niet heel veel vaste doelen. Uitbreiden qua locaties hoeft van mij niet. Ik hoop dat we dit project nog succesvoller kunnen maken zodat mijn kinderen het kunnen overnemen over een tijd. Een hoogtepunt verder was wel het uitbreiden van ons stofzuigplein. We hebben 14 plekken binnen en 22 plaatsen buiten. Met de nodigen apparaten om de auto van binnen goed schoon te maken. De buitenplekken zijn een tijd geleden extra geplaatst en zorgen ervoor dat we klaar zijn voor de toekomst.’

Leave Your Comment

Your email address will not be published.