CarwashTour cancelt bezoek om dubieuze redenen 

Het had een mooie dag moeten zijn voor ondernemer Fred Komen van WeWash in Almere. Een lange tijd sprak hij met vertegenwoordigers van Promedia over een bezoek aan zijn wasstraat tijdens de Carwashtour van de Carwash Show Europe. Toch zijn de voorbereidingen voor niks, een ondernemer uit de branche ging voor het bezoek liggen. ‘Het is belachelijk hoe dit loopt en hoe Promedia zijn pijpen laat dansen naar één ondernemer’, zegt Fred lachend.

Niels Singeling van Promedia wil niet op de kwestie reageren. De kwestie is vrij pijnlijk. Uit een geluidsfragment blijkt dat er voor een andere locatie is gekozen voor de CarwashTour omdat de wasstraat van Fred niet met een Holz-machine wast. Een voorwaarde om onderdeel te zijn van de tour is dat de leverancier op de Carwash Show Europe moet staan, dit tot verbazing van leverancier DICO, leverancier van de wasstraat van Fred, die met een stand aanwezig zijn op de beurs. ‘Ongehoord hoe dit gaat’, zegt Theo Heikamp van Dico Nederland. 

Bezwaar

Volgens Theo is het zeer kwalijk dat het meest prestigieuze project van de leverancier in de Benelux niet wordt aangedaan in een dergelijke tour. ‘Er zijn gesprekken geweest om bij de locatie langs te gaan, alles was rond. Tot ineens leverancier Holz bezwaar aantekende tegen het bezoeken van deze locatie. De organisatie van de beurs stelt bepaalde partijen dus boven anderen’, zegt hij.

Verkeerd beeld

De CarwashTour zou volgens Theo bezoekers die van over de hele wereld komen, moeten laten zien wat er met machines van diverse leveranciers mogelijk is. ‘We kennen in ons land diverse prachtige carwash projecten met wasstraten van Christ, DICO en Washtec die meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken en die laten zien hoe professioneel onze Nederlandse carwashmarkt is. De deelnemers aan een dergelijke tour betalen ervoor om goed geïnformeerd te worden, maar het lijkt nu meer op een door de bezoekers betaalde marketingcampagne van 1 leverancier.’ 

Inmiddels heeft Theo contact gezocht met International Carwash Association de partij die de beurs van oorsprong organiseert. Zij geven in een mail aan dat dit misschien wel eens de laatste editie van de CarwashTour kan zijn. ‘Het kan niet zo zijn dat leveranciers zich achtergesteld of beledigd voelen. We hebben vernomen dat onze partner Promedia samen met Bovag heeft gekeken naar locaties om te bezoeken. Het is echter niet de bedoeling dat bepaalde locaties daardoor worden voorgetrokken’, is te lezen in de correspondentie. 

De CarwashTour die aankomende week plaatsvindt voor de beurs gaat nu langs 2 locaties met een Holz-wasstraat. Het project van Bob Autowas in Rotterdam wordt bezocht en de wasstraat van Autoradam in Almere. Als laatste locatie wordt een filiaal van Falcon bezocht tevens in Rotterdam.

  • Wim Muskens
    20 september 2023 at 17:32

    Wat een schande, wie denken ze wel dat ze zijn.
    Dit gaat klanten kosten.

    Reply

Leave Your Comment

Your email address will not be published.