‘We krijgen een hoop nieuwe wassers door de actie’

Niels Autowas doet op locatie Harderwijk een actie met drie lokale Jumbo supermarkten tegelijk, dat legt de wasstraat geen windeieren. ‘We krijgen heel veel nieuwe mensen over de vloer en iedereen is niet alleen positief over onze wasstraat, maar ook over de kortingsactie. Alles wordt al duurder dan is je auto wassen met een korting van 10 euro natuurlijk mooi meegenomen’, zegt eigenaar Niels Wessels. 

Deze week is de locatie van Niels Autowas in Harderwijk twee jaar open, de actie helpt voor hem dan ook mooi om mensen die in die tijd nog geen kennis hebben gemaakt met de wasstraat, dat alsnog te laten doen. ‘We hebben een tijd geleden ook al een actie gedaan met de bekendste palingrokerij van Nederland. Die zit hier om de hoek. Bij een wasbeurt kregen klanten een broodje paling cadeau. Nu hebben we het met drie Jumbo filialen dus wat groter aangepakt’, zegt hij.

Spaarkaarten

In totaal werden 9000 boekjes gedrukt. Al in de eerste week werden er tientallen volle boekjes ingeleverd. ‘We zijn nu bijna een maand bezig en zitten op een paar honderd ingeleverde spaarkaarten. Klanten vinden het leuk dat we het op deze manier doen. De samenwerking met de lokale Jumbo’s wordt ook echt gewaardeerd. Voor veel mensen die hier komen door de actie is het de eerste keer. We horen positieve reacties, niet alleen over het wasresultaat, maar ook over ons personeel. Ik durf ook wel te stellen dat we de leukste wassers van Nederland hier hebben’, zegt Niels lachend. 

De actie met Jumbo is slechts het begin van de samenwerking met marketingbedrijf 8th gear. ‘Normaal maakte ik zelf een soort van marketingplanning voor het jaar. Ik merkte echter dat er weinig van terecht kwam. Nu heb ik een professionele partij die met ideeën komt, maar ook naar mijn ideeën luistert. Door de fijne wisselwerking maak ik echt stappen op dat gebied.’

Nieuwe wasboxen

Afgelopen maand startte Niels ook met de bouw van 4 nieuwe wasboxen bij zijn wasstraat in Assen-West. ‘Een aantal weken terug ging een aantal klanten op de vuist omdat iemand zou voordringen bij de wasboxen. Ze zijn zo populair dat ik heb besloten om het aantal te verdubbelen naar 8. Inmiddels is de bouw al begonnen. We zijn ook gelijk begonnen met de bouw van roll-over voor hogere bedrijfsbussen. Dan kunnen we die straks ook goed wassen. Het is best een flinke uitbreiding. Meijer Carwash plaatst het geheel en we verwachten in mei up-and-running te zijn’, besluit hij.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.