Washtec organiseert digitale denktank met universiteit

Washtec organiseert samen met de Universiteit van Bayreuth van 22 tot 26 maart een digitale denktank over het onderwerp ‘De toekomst van carwash’. Tijdens de week komen 25 geselecteerde studenten van de universiteiten van Bayreuth en Augsburg samen in digitale groepen om in korte tijd ideeën en mogelijke bedrijfsmodellen te ontwikkelen voor de digitale toekomst van het autowassen.

Het evenement werd op 22 maart afgetrapt door Dr. Ralf Koeppe, CEO van WashTec: “We bevinden ons in spannende tijden, omdat de autowasbranche niet stopt bij de digitale transformatie. We kijken uit naar een inspirerende uitwisseling met studenten van de verschillende universiteiten.”

Hackathon

Tijdens de week maken studenten kennis met verschillende methoden om innovatie-ideeën te herkennen, bespreken en toe te passen. De ideeën worden vervolgens in kleine groepen verder ontwikkeld en getest in de context van Washtec ze doen dit onder begeleiding van ervaren docenten zoals Dr. Christoph Buck, de initiatiefnemer van denktank. Experts van Washtec ondersteunen de teams als mentoren. “De studenten komen uit heel verschillende vakgebieden en brengen daardoor verschillende perspectieven met zich mee. Het onbevooroordeelde perspectief op ideeën zal een verrijking zijn voor alle betrokkenen, daar ben ik zeker van”, zegt Dr. Anna Maria Oberländer, postdoctoraal kandidaat aan de Universiteit van Bayreuth.

Net als bij een klassieke hackathon, draait tijdens de week alles om één taak: de digitale transformatie van de carwash-business. De deelnemers kijken in de toekomst en ontwikkelen ideeën over hoe digitalisering eruit zou kunnen zien in de autowasbranche. Methoden als ‘problem speed dating’ en ‘rapid prototyping’ zullen zeker ook voor nieuwe impulsen zorgen voor de bestaande digitale businessmodellen en producten zo

Leave Your Comment

Your email address will not be published.