Vollenhoven gaat meer inzetten op het wassen van auto’s. Naast het tanken wordt wassen in de toekomst belangrijker voor het bedrijf, dit laten ze zien door de waslocaties van concept De Meeuw onder handen te nemen en om te toveren naar De Meeuwwash. “We doen dit om mee te gaan met de tijd en om van alles één geheel te maken, want onze tankstations in Zeeland en West-Brabant opereren onder de naam De Meeuw”, zegt Rik Ackermans projectleider bij Vollenhoven.
De Meeuwwash werd een paar weken geleden in Bergen op Zoom geïntroduceerd. Daar werd een kettingwasstraat die bij een van de tankstations stond helemaal opgeknapt. “De wasstraat opereerde onder de naam ‘De Goudvis’ en was enigszins vervallen. Het pand was wel van ons maar een andere ondernemer was eigenaar van de carwash, vorig jaar hebben we besloten om het over te kopen en door te gaan onder een nieuwe naam.”
De apparatuur kreeg een flinke onderhoudsbeurt en de wasstraat werd zowel van binnen als van buiten opgefrist in de blauw en witte huiskleuren. “Het moest weer een aantrekkelijke plek worden om je auto te wassen en dat is met de nieuwe sjieke borden zeker gelukt, alles is helemaal in de ‘De Meeuw-stijl’ uitgevoerd”, zegt hij. De kettingbaan van de wasstraat werd gereviseerd door een gerenomeerd bedrijf, alle borstels zijn vervangen en alle tl-verlichting is vervangen voor led. “We kunnen met de nieuwe verlichting een lichtshow in de wasstraat creëren.”
Onbemand wassen
Naast de onlangs geopende wasstraat in Bergen op Zoom, opent eind augustus op een onbemand tankstation in Hoogerheide ook een onbemande waslocatie. Momenteel wordt hard gewerkt om de roll-over en de wasboxen op tijd af te krijgen. “Als we straks open kunnen gaan, dan ziet alles er als een mooi geheel uit. Alles is uitgevoerd met contactloze betaling zodat zowel voor het tankstation als voor de carwash en de wasboxen geen personeel nodig is. Carwash Marketing heeft op deze locatie de bebording helemaal in stijl uitgevoerd.”
In Bergen op Zoom en Hoogerheide is op wasgebied wel aardig wat concurrentie. Washin7 opende enkele jaren terug een grote wasstraat in Bergen op Zoom. Desalniettemin denkt clustermanager Edwin Bogaers dat De Meeuwwash het goed gaat doen: “Wat wij ten opzichte van de concurrentie hebben is de combinatie van wassen en tanken. Op die manier kunnen we beide diensten promoten met bijvoorbeeld acties. Zo kunnen we tankende klanten converteren naar wassende klanten. Dat kan bijvoorbeeld met een mooie combideal.”