Marketing tip: Ga viraal met een ludieke actie

Ludieke acties die veel gedeeld worden en zo dus veel mensen bereiken, lastig te bedenken, maar creativiteit loont. Perfect Carwash Enschede geeft het goede voorbeeld en springt op originele manier in op het nieuwe seizoen van het SBS tv-programma Massa is Kassa. In een ludieke video presenteert de carwash een speciale maand deal. 

De zogenaamde ‘foxwilde’ deal om in de woorden van Peter Gillis van het originele Massa is Kassa te praten, bestaat uit een speciale staffelkorting voor waspashouders. Onder de noemer Wassa=Kassa krijgen de houders afhankelijk van met hoeveel ze opladen, extra tegoed op de waspas. 

Delen 

Wat de actie zo sterk maakt, is dat de video herkenbaar en ludiek is. Het zorgt ervoor dat de video van de wasstraat massaal gedeeld wordt. Hoe meer een video op sociale media gedeeld wordt, hoe groter het bereik uiteraard. Belangrijker nog, mensen praten over je bedrijf, je actie en je content. Dat zorgt er automatisch voor dat meer mensen je algemene pagina ook gaan volgen. Een leuke brainstormsessie met het personeel over een originele actie kan dus zeker lonen.  

De video is hier te zien: https://fb.watch/bmj6kzFchT/