Loogman Carwash Rotterdam: ‘We hebben maatregelen genomen na heftige gebeurtenis’

Loogman Carwash Rotterdam werd groot nieuws enkele weken geleden toen op het stofzuigplein een schietincident plaatsvond. ‘In no-time stond het blauw van de politie. Ze namen de melding zeer serieus en waren met veel mensen aanwezig om onderzoek te doen naar wat precies heeft plaatsgevonden. Onze medewerkers waren gelukkig op dat moment niet in de directe buurt van het incident, maar zo’n gebeurtenis heeft een hele grote impact op iedereen. Het tast het gevoel van veiligheid op de werkplek aan, maar kan overal gebeuren’, zegt directeur Kees Yzebaart.

Vrij snel na het incident werd besloten om een ingrijpende maatregel te nemen. ‘Voorlopig gaan we in plaats van om 20:00 uur dicht al om 18:00 uur dicht. We doen dit vooral voor het gevoel van de medewerkers. Daar wilden en moesten we echt iets mee. Dan nog zijn er natuurlijk geen garanties dat zoiets op een ander moment gebeurt, aangezien het helemaal niets met ons te maken had. Er is momenteel best wat aan de hand in de Rotterdamse onderwereld. Dit was waarschijnlijk iets in die richting. De man die werd beschoten werd gezocht door anderen en zoals je ziet deinzen ze nergens voor terug. De mensen die ze zochten voor het schieten zijn inmiddels opgepakt. Wij hebben ook aangifte gedaan en de schade kunnen verhalen.’

Nazorg

Kees prijst de samenwerking en afhandeling door de politie. ‘Ze waren gelijk met veel aanwezig en hebben achteraf ook gezorgd dat de schade betaald is. Onze HR-afdeling heeft voor nazorg en ondersteuning gezorgd, maar ook slachtofferhulp is hier gekomen om met ons personeel te praten. Gelukkig waren er geen medewerkers in de buurt, maar desondanks heeft het wel een hele grote impact op de medewerkers gehad. De snelle reactie van de politie was goed, maar heeft wel flinke indruk gemaakt. Gelukkig is de dader gepakt. Waarom we mee werken aan dit stuk, terwijl dit niet de beste reclame voor ons als bedrijf is? Wij weten dat het iedereen kan overkomen en wij willen iedereen op het hart drukken, dat als je zoiets binnen je bedrijf gebeurt, je het echt serieus moet nemen. Voorbereid ben je nooit, maar laat altijd je hart spreken en boven commercie gaan’, aldus Kees.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.