Carwashes zamelen geld in op Wereld Waterdag 

Verschillende wasstraten zamelen ook dit jaar op Wereld Waterdag op vrijdag 22 maart weer geld in voor Stichting WaterForLife. De Nederlandse Waterbedrijven en 8th Gear zijn vorig jaar op Wereld Waterdag een initiatief gestart om met wasstraten de stichting te steunen. Toen werd er ruim 6000 euro opgehaald voor het goede doel. Dit jaar doen nog meer wasstraten aan de actie mee. Onder de deelnemende wasstraten zijn Carwash A2, Washers, One2wash, Tank- en Autowascentrum Zwart en Fox Autowas ‘Vorig jaar hebben we een mooi bedrag opgehaald, dit jaar gaan we voor nog meer’, zegt Jeroen Winterink, eigenaar van The Wash. 

De eigenaar van de The Wash-carwashes vindt het belangrijk om af en toe wat terug te doen voor het goede doel. ‘We willen niet de ellende van anderen daarvoor gebruiken, daarom deden we bijvoorbeeld niet mee aan een inzameling voor de Tsunami een tijd geleden. Geld ophalen voor schoner water is een mooi doel, iets dat blijvende impact heeft. We houden de actie daarom 4 dagen lang in plaats van alleen op Wereld Waterdag vrijdag. Van elke wasbeurt dragen we een euro af, vorig jaar hebben we met onze 2 wasstraten 3600 euro opgehaald. Als het lekker weer is gaan we daar ongetwijfeld dit jaar over heen’, zegt hij. 

Actie 

De actie werd vorig jaar voor het eerst door carwash marketingbedrijf 8TH Gear georganiseerd. ‘Dit jaar hebben we nog meer carwashes die meedoen. Wij helpen ze ook actief met het promoten van de actie en helpen de actie onder de aandacht te brengen onder andere door het versturen van mailings en het maken van sociale media posts. Hopelijk wordt de actie weer net zo succesvol als vorig jaar. Aan het einde van de actie zullen wij een grote cheque aan WaterForLife overhandigen. Hierop staan alle logo’s van de deelnemende wasstraten en het totaalbedrag van de actie’, zegt Justin Huijmans van 8TH Gear. 

Volgens hem is de speciale dag ideaal om aan te tonen dat autowasstraten heel bewust omgaan met het gebruik van water en er alles aan doen om het waterleidingnetwerk te ontlasten. ‘De Nederlandse Waterbedrijven staan daar helemaal achter en daarom willen wij dit samen met hen uitdragen naar de buitenwereld.  Wij willen op de lange termijn werken aan het imago van de wasstraat als duurzaam concept voor het wassen van de auto. Verder is het natuurlijk prachtig om op deze manier iets bij te dragen aan een goed doel en je merk te versterken’, zegt Justin.

WaterForLife

WaterForLife realiseert wereldwijd duurzame toegang tot drinkwater en sanitaire voorzieningen. Lokale waterbedrijven in kansrijke landen schrijven samen met Nederlandse drinkwaterexperts projectvoorstellen om voor arme mensen toegang tot betaalbaar en betrouwbaar drinkwater en sanitatie te realiseren. Er wordt gekeken of er voldoende water beschikbaar is en hoe dit veilig van de bron bij de mensen kan komen. WaterForLife financiert huisaansluitingen, waterkiosken en publieke waterpunten waar mensen jerrycans water kunnen halen. Dit jaar gaat de opbrengst naar Angola. Een land dat dit hard nodig heeft. Hoe we erop toe zullen zien dat het geld daar ook echt komt? Op initiatief van Jeroen Winterink heb je als ondernemer ook de mogelijkheid om samen met hem en andere ondernemers naar Angola te gaan om met eigen ogen te bekijken hoe de opbrengst wordt besteed. Deze reis- en verblijfkosten zijn wel op eigen kosten.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.