De Autowasbon is vanaf nu voor zowel consumenten als ondernemers verkrijgbaar met verschillende waarden. Naast het bedrag van €7,50 zijn er nu ook bonnen van €10,-, €15,- en €22,50. De vraag naar verschillende bedragen kwam in eerste instantie vanuit de zakelijke markt. ‘Een aantal klanten, die met Autowasbon hun wagenparken wassen, wilde meer opties. Na overleg met verschillende wasstraten hebben we de verandering snel kunnen doorvoeren’, zegt eigenaar van de Autowasbon, Shailen Rambaran Mishre.
Bij de meeste wasstraten wordt de Autowasbon geaccepteerd als betaalmiddel en dat is volgens Shailen goed nieuws. ‘Ons netwerk is steeds groter waardoor ook steeds meer ondernemers met hun wagenparken zich aansluiten. Daardoor krijgen wasstraatondernemers dus weer meer wassingen, een echte win-win dus’, zegt hij. Dat zijn bedrijf tegenwoordig ook kan ontzorgen in de communicatie naar werknemers helpt ook. ‘We kunnen de bonnen personaliseren waardoor ze helemaal in de uitstraling van het bedrijf zijn.’
Personaliseren
De ondernemer ziet dat steeds meer bedrijven hele campagnes met betrekking tot het wassen van het wagenpark willen personaliseren. ‘We helpen ze daarmee van mail berichten, QR-codes en website, alles moet passen bij de huisstijl en digitaal verbonden worden binnen de eigen systemen. Tegenwoordig vraagt bijna geen enkele zakelijke klant hetzelfde, behalve dan dat de eindgebruiker de wasstraat met een helder voorruitzicht verlaat’, zegt hij lachend.
Consumenten weten hun weg naar de wasstraat volgens Shailen ook steeds vaker te vinden en bij hen draait het volgens hem om gemak. ‘Ze willen overal terecht kunnen en zelf kunnen kiezen welk type wasgelegenheid ze bezoeken. Klanten die gebruik maken van onze diensten vinden transparantie, rapportage, dataveiligheid en snelheid van toenemend belang. Doordat we ons toewijden enkel op autowasdiensten kunnen mensen op ons aan. Ook van onze partners op het gebied van it en productie, waarmee wij al vele jaren werken, weten dat. We hebben daarom weinig woorden nodig om tot een schitterend resultaat te komen op alle vlakken.’
Zakelijk wassen
Het regelmatig wassen van de auto van de zaak is volgens Peter Franken, eigenaar van mobiliteitsmanagementbedrijf Me. Mobility, van groot belang. Hij beheert wagenparken en stelt dat wassen niet alleen vanwege de veiligheid, -voor het schoonhouden van sensoren en camera’s- maar ook vanwege duurzaamheidsdoelstellingen steeds belangrijker wordt voor bedrijven. Het voordeel van de Autowasbon ligt volgens hem vooral in de communicatiemogelijkheid die het product biedt. ‘Het regelmatig en rechtstreeks kunnen communiceren van relevante informatie aan de bestuurders heeft voor ons en onze klanten enorm veel voordelen. Naast dat de inzet van de bon betekent dat we een effectieve en volledig budgetteerbare wasoplossing kunnen bieden, geeft het ons de mogelijkheid om klanten bijvoorbeeld te wijzen op een aankomende bandenwissel, het winterklaar maken van hun auto of ze tips te geven voor een zorgeloze autovakantie in de zomer. Het effect is dat medewerkers bijvoorbeeld vroeg hun bandenwissel plannen, waardoor ze eerder terecht kunnen, en door onze tips beter voorbereid op vakantie gaan. Dat lijkt overdreven, maar wij krijgen ontzettend veel leuke en positieve reacties op deze vorm van communicatie en zien dat terug in onze klanttevredenheidsscores.’
Wat Peter prettig vindt, is dat alles volledig digitaal kan. ‘De flexibiliteit om deze processen razendsnel, op maat en digitaal in te richten is voor ons echt een pré. Verder is het vanuit praktisch oogpunt van groot belang dat onze eindgebruikers zo goed als overal kunnen wassen. Ze rijden immers overal in het land. Met de Autowasbon hebben eindgebruikers de grootste keuze aan kwalitatieve wasgelegenheden en gelden er geen beperkingen.’