Autowaspark Kuzee in Terneuzen flink op de schop

Bas Kuzee, eigenaar van autowaspark Kuzee in Terneuzen, gaat zijn vestiging flink aanpakken aankomende tijd. In twee fases zal de waslocatie flink geüpgraded worden. “Het is nodig want we groeien zo snel dat de huidige machine de aantallen niet aankan. Daardoor staan er regelmatig te lange rijen met wachtende klanten en dat wil ik dus niet meer”, legt hij uit.

Fase één van de drastische verbouwing start maandag 30 mei en is 24 juni klaar. “In de tussentijd zijn we dicht. De hele wasstraat gaat eruit, wordt vervangen en verlengd voor meer snelheid en waskwaliteit. We hebben nu een machine van 32 meter lang en gaan naar 40 meter. We hebben gekozen voor een extra volle opstelling van Holz die we hebben samengesteld met ACE en Maurice Piket Techniek. De installatie wordt volledig gerealiseerd door Maurice Piket Techniek. Zij gaan ervoor zorgen dat de volledige vervanging van de wasstraat in slechts vier weken wordt gerealiseerd. Mensen rijden namelijk door als een wachtrij te groot is, dat is overal zo. Stel je woont bij de beste slager uit de stad, maar er staat een rij van een half uur, dan ben je er snel klaar mee. Dat wil ik dus niet. Daarom gaan we voor sneller en beter.”

Uitbouw 

Om de wasstraat te verlengen hoeft het pand niet te worden aangepast. Om de extra wassende klanten allemaal goed te kunnen bedienen, moet echter ook het serviceplein vergroot worden. “We hebben nog best wat ruimte rondom het pand. De wasstraat past nog binnen de huidige hal, maar voor de extra overdekte stofzuigplaatsen bouwen we een stuk aan ons huidige overdekte serviceplein. Onze technische ruimte gaan we ook veranderen, daar zijn ze al bijna mee klaar inmiddels. De nieuwe technische ruimte van de wasstraat is volledig van glas en staat straks centraal in de stofzuigerhal, zodat klanten kunnen zien wat er gebeurd achter de schermen. Waar veel wasstraten de ruimte onzichtbaar houden voor de klant willen wij juist laten zien hoe alles werkt. Extra transparantie en voor de technische klant is het zeker een lust voor het oog.” 

Het aanpassen van de hal gebeurd meteen na de bouwvak van dit jaar. Naast het uitbreiden van de stofzuighal, wordt ook het afrekenproces geoptimaliseerd. “Het aanrijden wordt anders en klanten kunnen straks opstellen in twee rijen. Om het afrekenen sneller te laten verlopen, schaffen we twee betaalzuilen aan waarop mensen zelf hun programma kunnen selecteren en afrekenen. Twee tegelijk zodat op het punt waar mogelijk een opstopping kan ontstaan een betere doorstroming ontstaat en klanten dus minder lang hoeven te wachten op een schone auto. We zijn na alle ingrepen weer klaar voor de toekomst.”

Leave Your Comment

Your email address will not be published.