Axe mengt zich op Nederlandse autoparfum markt

Axe, het populaire deodorant merk, gaat zich actief mengen op de Nederlandse autoparfum markt. In tegenstelling tot de meeste autoparfums komt Axe met een vernieuwende manier van parfum verspreiden die ervoor moet zorgen dat het parfum lang te ruiken blijft. “Ik denk dat de producten van dit merk iedereen wel aanspreken. Het is natuurlijk een merk dat flink reclame maakt en dat nagenoeg iedereen wel kent”, zegt Jan Snijders, zijn bedrijf Snijders Handel Totalsupply gaat de distributie van de producten voor carwashes en tankstations verzorgen.

Waar veel geurhangers na een paar dagen hun geur al verliezen zouden de producten van Axe minimaal dertig dagen te ruiken moeten zijn. Het merk komt met drie verschillende varianten. “We hebben hangers, een plug om aan de ventilatierooster van de auto vast te maken en het product dat ik zelf het mooist vind is een can. Het praktische is ook dat de producten allemaal in vendingmachines bij zowel carwashes als tankstation passen. Daarnaast kun je ze natuurlijk mooi en makkelijk uitstallen in een shop, klanten herkennen het merk natuurlijk massaal”, stelt de eigenaar van Snijders Handel Totalsupply.

Bekende geuren 

Wat tevens helpt bij de herkenbaarheid van het merk als autoparfum zijn de bekende geuren. “Een aantal geuren zijn hetzelfde als de deodoranten die het merkt heeft. In totaal zijn er zeven verschillende geuren waaronder enkele bekende als Dark temptation, Africa en Black. Mijn favoriete product, de can, kun je als je niet in de auto zit dichtdraaien waardoor het product lang mee gaat en niet onnodig aan geur verliest. Voor ondernemers is het daarbij een pluspunt dat de marge op de producten goed is.”

California scents

Een ander redelijk vergelijkend product, nieuw in het assortiment van Snijder’s Handel, is het bekende premium merk California Scents. “Deze komen net als Axe in mooie hangers, een plug en cans. De hangers zijn vrolijk en vallen goed op. Zo hebben ze palmbomen die de aandacht van klanten, zeker in de zomer, gaan trekken. Ze ruiken niet alleen fris, maar zien er dus ook leuk en zomers uit. Sowieso zijn de geuren van California Scents meer dan geschikt voor de zomer.” Enkele van de geuren zijn: Coconut, Fresh Linen, Cherry, Strawberry en Vanilla. 

Absolute hardloper in het assortiment van dit merk zijn ook weer de speciale cans. “Ze komen in een kleurrijke, opvallende displaybox. Niet alleen de display valt op, ook de cans zelf hebben opvallende kleuren. Volgens de fabrikant moeten deze zelfs tot wel zestig dagen in de auto te ruiken zijn. De geur is te reguleren door het deksel vast, of minder vast te draaien. Zit je dus niet in de auto en draai je het deksel volledig dicht dan gaat de can lang mee. Leuk als extra dus om aan klanten te verkopen deze zomer”, zegt Snijders. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.