‘Je merkt dat Halloween steeds meer leeft’

Steeds meer wasstraten springen op een leuke manier in op Halloween. Niet alleen in Nederland, maar ook in België wint de dag aan populariteit. Robin Marien stak dit jaar voor de derde keer op rij veel tijd en moeite in het aankleden van zijn wasstraat. Carwash Soft & Shine Schilde kon op veel enthousiaste reacties rekenen. ‘We hebben in 2,5 dag zo’n 1300 auto’s gewassen. Je merkt echt dat Halloween steeds meer leeft.’ 

In 2020 besloot de ondernemer voor het eerst om wat extra’s te doen in deze vorm. ‘Tijdens corona zat iedereen te smachten om het huis uit te gaan. Wij mochten wel nog open, daarom wilde we mensen de kans geven om toch een leuk uitje te doen. We wisten totaal niet of het zou aanslaan en vonden het in eerste instantie best wel een beetje spannend. Uiteindelijk werd het dus een groot succes. We wilde een week lang in thema wassen, toen nog een stuk kleinschaliger dan nu, maar moesten helaas na twee dagen toch de deuren sluiten door corona’, legt hij uit. Het evenement smaakte uiteindelijk naar meer en zo kwam er een vervolg en werd het groter en groter. 

Circus 

Het thema dit jaar was Abandoned Circus. De complete wasstraat werd volgens de eigenaar omgetoverd tot circustent. ‘We hebben aardig wat geïnvesteerd om er echt iets leuks van te maken. We hadden geluk want mijn schoonbroer is onlangs een nieuwe baan in de evenementenbranche gestart. Via hem kwamen we met wat handige mensen in contact waar we een en ander konden huren en lenen. Zo hebben we groter kunnen uitpakken dan ooit. De kleding hebben we overigens wel zelf aangeschaft. Ik ga er dan ook vanuit dat we volgend jaar weer terug zijn met nog meer Halloween.’ 

Kinderen 

Het evenement is in principe gericht op kinderen. Het is dan ook niet de bedoeling dat mensen echt de stuipen op het lijf gejaagd worden. ‘Aan de andere kant heb ik aardig wat mensen horen gillen doordat er ineens onverwachts op het raam werd geklopt. Onze bezoekers bestonden vooral uit gezinnen met kinderen. Een groot aantal van de bezoekers kwam verkleed. Voor een ieder die verkleed kwam hadden we wat leuks. Zij konden namelijk na ons evenement doorrijden naar de drive van de Quick om een burger te halen. Daarnaast konden de volwassen aan ons prijzenrad draaien.’ De prijzen bestonden uit gratis wasbeurten, maar ook luxere behandelingen waren te winnen.

Samenwerking 

Naast het samenwerken met de Quick kijkt Robin ook naar samenwerkingen met andere bedrijven in de buurt. ‘Er zijn aardig wat mogelijkheden. Zo is er onlangs een enorme Albert Heijn hier in de buurt geopend. Daar zijn we ook mee in gesprek om te zien wat we samen kunnen optuigen. Het hoeft niet altijd iets met een thema te zijn, veel is mogelijk.’ Qua thema’s kijkt hij wel wat nog meer leuk is. ‘Vorig jaar hadden we zo’n 40 kerstbomen in de wasstraat, het was net of je door een bos heen reed. We kijken steeds waar we leuk op kunnen inspringen want het moet niet altijd maar hetzelfde zijn dan is het niet meer speciaal’, besluit hij. Welke feestdag hierna op een leuke manier wordt aangepakt, blijft nog even geheim. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.