Loogman heeft 250.000 Wasapp abonnees en kijkt naar toekomst

Afgelopen week was het dan zo ver. De 250.000ste download van de Loogman Wasapp. Een flinke mijlpaal volgens directeur Kees Yzebaart. ‘We zitten in de top 5 populairste in Nederland geproduceerde apps inmiddels. Afgelopen week hebben we daarom een feestje gevierd. Iedere Wasapp-gebruiker kreeg op 18 mei een voucher voor 50 procent korting op het beste wasprogramma op een van de locaties’, zegt hij. Met Carwashnieuws kijkt hij naar de volgende mogelijkheden van de app. 

De app is inmiddels alweer 6 jaar geleden  gelanceerd en werd in het leven geroepen om de meest eerlijke prijs te geven aan loyale wasklanten. Marketingtechnisch biedt de app natuurlijk veel voordelen voor de Loogman Groep. ‘We kunnen meten wat wel en niet werkt qua marketing acties. We hebben gemerkt dat de respons ook veel groter is dan op de traditionele flyer acties. Je kan veel gerichter mensen bereiken in bijvoorbeeld bepaalde wijken daardoor behalen we zo’n 40 procent respons op onze acties.’ 

Vaste klanten 

Het primaire doel is om mensen aan Loogman te binden en daardoor meer wassingen te creëren. ‘Klanten sparen punten door bij ons te komen wassen, afhankelijk van het aantal punten krijg je net als bij bijvoorbeeld KLM een bepaalde status die weer extra voordelen met zich meebrengt waaronder een vaste korting op een wassing. Mensen kunnen zich ook aanmelden als onderdeel van een bepaalde vereniging. Daardoor kunnen ze met de wassing bijdrage aan sponsoring voor bijvoorbeeld het lokale voetbalteam.’ 

Volgende stap 

De volgende stap in het gebruik van de app is volgens de directeur dat mensen niet meer langs een betaalzuil hoeven rijden. ‘In Amsterdam zijn we momenteel aan het testen met het door ons bedachte LoogmanPay. De app in combinatie met het kenteken, geen abonnement maar wel gewoon direct afrekenen wat je hebt gebruikt. Op onze nieuwe locatie in hoofddorp komt een speciale inrit waar geen betaalzuil meer staat en mensen dus gelijk kunnen doorrijden. De toekomst wordt dat we dus geen personeel meer nodig hebben bij het inrijden’, zegt hij enthousiast. 

Een andere ontwikkeling is een winkel waar met Loogmanpunten afgerekend kan worden. ‘Wellicht een beetje naar het voorbeeld van de ING Rentepuntenwinkel. We zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om zelf zoiets op poten te zetten. Zo hoeven klanten de gespaarde punten niet perse voor het wassen in te zetten, maar kunnen ze deze bijvoorbeeld ook besteden aan uitjes voor het gezin. Hoe de winkel er precies uit komt te zien, blijft nog even een verrassing’, besluit Kees. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.