A7 Carwash: ‘Ik verheug me op het enthousiasme van de klant’

Na een aardige aanlooptijd is het bijna zo ver voor ondernemer Dennis Pruis, zijn A7 Carwash bij Kolham is bijna klaar om de eerste auto’s te wassen. Zelf kan hij niet wachten tot het nieuwe avontuur begint. ‘Ik verheug me op het enthousiasme van de klant. Ik ben er van overtuigd namelijk dat mensen die hier komen wassen echt tevreden weer gaan. We hebben op niets bespaard en de wasstraat en alles eromheen is completer dan compleet’, zegt hij. 

Momenteel worden de puntjes op de i gezet om binnenkort te starten met proefwassingen. Als alles meezit en naar tevredenheid draait gaat de wasstraat 4 november officieel open. ‘Tot die tijd kunnen mensen voor een gereduceerde prijs kennis maken met ons duurste programma. We verwachten daar wel aardig wat respons op. We krijgen ook steeds vaker de vraag wanneer mensen bij ons kunnen gaan wassen. Het is dus eindelijk bijna zo ver.’

Leveringen

De wasstraat is een 40 meter lange DICO kettingbaan voorzien van alle toeters en bellen. ‘We zijn echt voor kwaliteit gegaan en nu alles is geïnstalleerd zie ik pas hoe compleet het eigenlijk is. We hebben alles van hogedrukbogen tot foamwalls. Het was nog wel even spannend qua levering omdat veel grondstoffen ineens uit Oekraïne blijken te komen en daardoor lastig leverbaar waren. Daarnaast is alles afgelopen tijd natuurlijk flink duurder geworden. Gelukkig ben ik ook daar goed uitgekomen met de mannen van DICO’, zegt hij.

De bouw verliep volgens hem aardig volgens planning. ‘Eigenlijk is het me alles meegevallen. Het begint er ook echt precies uit te zien zoals we van te voren hadden bedacht. Het enige dat we hebben aangepast is de plaatsing van de wasboxen. In overeenstemming met Adriatech hebben we besloten om er vier in plaats van drie te plaatsen. Daarvoor moesten we wel de plattegrond wat aanpassen. De wasboxen komen nu parallel zodat we plaats hebben voor de extra wasplaats.’

Compleet

Naast de wasstraat en wasboxen krijgt de ondernemer een roll-over die geschikt is om voertuigen tot 3,15 meter hoog te wassen. Deze werd volgens hem speciaal gemaakt door Versteeg. ‘We zitten op steenworp afstand van een groot postsorteercentrum van PostNL en hebben al een deal met hen gesloten. Het waswater wordt gerecycled en het overdekte stofzuigplein met 21 opstelplaatsen is voorzien van dubbele slangen. Wassers kunnen gratis hun bandenspanning checken en mattenreinigen. Voor glazenwassers is er een osmose watertappunt geïnstalleerd. Het is heel erg compleet, het plaatje dat ik in mijn hoofd had is tot uiting gekomen en het klopt.’

De bouw van het grote wascentrum zat aardig mee. Op een paar kleine hobbels na verliep alles vlekkeloos en zonder al te veel zorgen. ‘Corona gooide wat roet in het eten. Door een aantal coronagevallen verliep het storten van beton vertraging op, maar dat was eigenlijk ook alles. De aannemer heeft zijn werk goed gedaan en het is beter geworden dan ik had verwacht. Ik denk dat we veel te bieden hebben en daarom veel klanten gaan trekken. Ik verheug me er ook echt op om hun enthousiasme te zien. In ongeveer twee weken moeten de eerste auto’s onze wasstraat schoon gaan verlaten’, besluit hij.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.