Loogman Carwash nieuwste locatie in Hoofddorp wordt op 18 september officieel door de familie Loogman geopend. ‘We gaan het weekend voorafgaand aan de officiële opening open voor de klanten. We wassen dan met een mooie korting en maken er echt een feestweekend van met donuts voor iedereen en andere leuke dingen om mensen echt op een leuke manier met deze nieuwe locatie kennis te laten maken’, zegt directeur Kees Yzebaart.
Op 4 september zal de laatste auto worden gewassen op de oude locatie, vanaf 5 september zal er dan getest worden op de nieuwe locatie aan de Dirk Storklaan 69 in Hoofddorp. ‘We zijn blij dat we over kunnen. Op de locatie aan de Robijnlaan groeide we echt uit ons jasje. De nieuwe locatie is helemaal klaar voor de toekomst we hebben en er komen een aantal nieuwe concepten in, waarvan we denken dat het de toekomst voor de carwashbranche, zeker binnen ons bedrijf, zal zijn’, zegt hij.
Wassen zonder kassa
Na uitvoerige testen op locatie Loogman Amsterdam, krijgt Loogman Hoofddorp als eerste wasstraat een inrijlaan zonder kassa. De slagboom gaat open op kenteken. ‘Onze klanten kunnen met ons LoogmanPay concept via de Wasapp betalen en hoeven dit dus niet op locatie te doen. Het wordt in de toekomst ook mogelijk om vooraf via ideal een wasbeurt te kopen. Het is onze eerste locatie waar we dit concept nu vast hebben neergezet. Uiteindelijk is het de bedoeling om van de drie inritten die we op de nieuwe locatie hebben, er twee kassaloos te maken’, zegt Kees.
Het kassaloos wassen vraagt volgens de directeur wel om aanpassing van de klanten en daarom is ervoor gekozen om niet gelijk vanaf het begin 2 inrijlanen te maken zonder kassa. ‘De andere kassa blijft bemand. Ook met het binnenreinigen van auto’s wachten we nog even. Daar komen we volgend jaar mee, verwachten we. We zullen eerst nog moeten groeien om een rendabele binnenreiniging te kunnen exploiteren. Ook daar zullen we in gaan innoveren, maar dat gaan we eerst testen voor we ermee naar buiten gaan’, zegt hij. De nieuwe locatie heeft behalve het bijzondere inrijden, alles wat klanten van een moderne wasstraat mogen verwachten volgens de directeur. ‘We hebben een dubbele wasstraat en een enorm stofzuigplein met alle voorzieningen die klanten nodig hebben.’