3 Jaar ’T Vosje Oosterhout: ‘We blijven stappen maken’

Het filiaal van ’T Vosje in Oosterhout bestaat drie jaar en nog iedere week weten steeds meer nieuwe wassers de jongste locatie van het carwashbedrijf te vinden. ‘We blijven lekker stappen maken, in drie jaar hebben we veel meegemaakt natuurlijk. Helaas opende we tijdens de lockdown drie jaar geleden’, blikt eigenaar Roy Visser terug op een bewogen tijd. Een echte opening heeft ’T Vosje in Oosterhout daarom nog niet gekregen.

‘Jammer, maar helaas’, zegt Roy over het uitblijven van een echte opening. ‘We opende in een lockdown en moesten echt roeien met de riemen die we hadden. We hebben gedaan wat we konden en hebben het kleinschalig met een korting gevierd. Het is natuurlijk niet zoals we de opening voor ogen hadden gezien. Toch willen we nog een feestje geven, waarschijnlijk als we vijf jaar bestaan. In ons jubileumweekend pasgeleden hebben we toch nog wel met een leuke korting gewassen.’

Nieuwe lessen

Doordat de wasstraat niet groots geopend kon worden, is Roy gelijk naar andere opties gaan kijken om met ’T Vosje in Oosterhout toch op het vizier van de inwoners van Oosterhout te komen. Hij besloot om vooral te kijken naar wat wel mogelijk was. ‘Normaal zouden we flyeren bij de woonboulevard of voor een supermarkt, maar dat kon dus door corona niet. We hebben daarom besloten om ons binnen de mogelijkheden in de kijker te spelen, dat was heel leerzaam.’

Een van de successen van de wasstraat was een groots Halloween evenement. ‘We hebben dat binnen de regels kunnen organiseren. Het animo was overweldigend. Daar hebben we veel nieuwe klanten door gekregen’, zegt hij. De bedoeling van ’T Vosje in Oosterhout was om een 2.0 versie van hun filiaal in Etten-Leur te lanceren. ‘Dat is goed gelukt. We hebben hier het overdekt stofzuigen. De machine is goed en het resultaat en het oogt allemaal net wat moderner. De wasboxen die we hier hebben doen het ook wel heel goed.’ 

Nieuwe fase

Nu de wasstraat in Oosterhout goed draait, is het tijd voor een nieuwe fase. ‘We gaan op marketinggebied met Walnut Loyalty werken. We gaan meer met marketing en klantenbinding doen. We hebben een nieuw systeem geïnstalleerd waarbij we door middel van kentekenherkenning meer inzicht in onze klanten krijgen. We krijgen een webshop en gaan dus ook meer online doen. Daar zijn we nog niet aan toegekomen en daar lag onze focus eerder nog niet echt op. De persoonlijke benadering waar onze klanten ’T Vosje van kennen, blijft uiteraard wel.’

Volgens Roy is het nu tijd om de vestiging in Etten-Leur te moderniseren. ‘Ons eerste filiaal in Etten-Leur bestaat inmiddels 23 jaar dus daar gaan we aankomende tijd de nodige vernieuwingen doorvoeren. We gaan onder andere de wasstraat aanpakken zodat we ook daar nog beter klaar zijn voor de toekomst. 

Leave Your Comment

Your email address will not be published.